Stāsts par Pastinaku

Jūnijs 09, 2017

Pastinaks ir sakņu dārzenis, kurš cēlies no Eirāzijas, un šajā reģionā pastinaku izmanto kopš seniem laikiem. Joprojām daudzās Eiropas valsīs pastinaku izmanto dažādos ēdienos, it īpaši Apvienotajā Karalistē, kur pastinaki un kartupeļi ir populārākie ēdieni.

Pastinakus var ēst svaigus tāpat kā burkānus, kaut gan daudzi uzskata,ka saknus dārzeņus pirms ēšanas nepieciešams varīt. Bieži vien ēdienos to aizvieto ar burkāniem, taču pastinakam ir daudz izteiktāka un saldāka garša kā burkāniem, padarot ēdiena garšu bagātīgāku.

Šis sakņu dārzenis ir ne tikai garšīgs, bet arī satur veselīgās uzturvielas, kas nepieciešamas cilvēka veselībai. Pastinaki satur : kāliju, mangānu, fosforu, cinku un dzelzi, kā arī dažādus vitamīnus, piemēram : B,C,E un K vitamīnus. 

Pastinaks ir slavens ar augsto šķiedrvielu saturu, kuras satur šķīstošās šķiedrvielas. Tās palīdz samazināt holesterīna līmeni un mazina iespējamību saslimt ar diabētu. Papildus šķiedrvielas palīdz gremošanas procesam un novērst kuņģa zarnu trakta traucējumus.

100g pastinaka satur 4.5g šķiedrvielu, 0.5g taukus, 2.1g olbaltumvielas, 14.5g ogļhidrātus.

Ieguvumi veselībai, lietojot pastinaku:

• Samazina risku saslimt ar diabētu;

• Palīdz samazināt svaru;

• Uzlabo imūnsistēmu;

• Palīdz sirds darbībai;

• Samazina holesterīna līmeni;

• Novērš kuņģa zarnu trakta traucējumus.



Iepriekšējie Jaunākie